بروسلی کیست؟

با مدیریت استاد محمدرسول کریمی- سایت اختصاصی محمد رسول کریمی



پیامبر (ص) می فرمایند که از بهترین صدقه ها یاد دادن دانسته ها به دیگران است.

***


اطلاعیه:
باشگاه از 17 خرداد ماه اغاز خواهد شد
روزهای زوج و فرد از ساعت 18 الی 19:30
مکان :
خیابان معراج جنوبی - کوچه 22 - اولین کوچه فرعی سمت چپ
***


وفات حضرت زینب (س) در مجمع زینبیون اردیبهشت 1393
با نوای گرم : کربلایی حسین عینی فرد


***

باشگاه فرهنگی ، ورزشی و مذهبی رزمیکاران صاحب الزمان (عج) رفسنجان

بروسلی کیست؟
|

 

"لی جون فان" در تاریخ 27 نوامبر 1940 در بیمارستان چینی سان فرانسیسکو متولد شد.اسم انگلیسی بروسلی توسط یکی از پرستاران بیمارستان روی او گذاشته شد. فرزند آقا و خانم چوئن بی شک خون بازیگری در رگ هایش جاری بود. چون پدرش هم ستاره مشهوری از گروه اپرای کانتونی بود؛ بروسلی اولین فیلم خود را در 3 ماهگی بازی کرد و به همراه پدرش نقش بوفو را در فیلم دختر شهر دروازه طلایی به عهده داشت.
حدود یک سال بعد خانواده او مجدداً به هنگ کنگ برگشتند و بروسلی از 5 سالگی بازی در نقش های فرعی را با فیلم «تولد نوع بشر» آغاز کرد و در شش سالگي در فيلم هاي « سرگذشت يک پسر بچه» و «اژدهاي کوچک» و در دوران جواني نيز در فيلم « ژن هاي گوهم » بازي نمود که مورد استقبال مردم واقع شد.
او در اين فيلم، فنون و تکنيک هاي برتر زيادي از کونگ فوی چيني را به نمايش گذاشت و به همين علّت بود که وي در زمينه ی فيلم مشهور شد و ستاره ی کودکی نام گرفت و تا 18 سالگی این رویه او ادامه داشت. او در 12 سالگی در مدرسه کاتولیکی لاسال ثبت نام و شروع به تحصیل کرد. 

در 13 سالگی در یک نزاع خیابانی توسط عده ای مضروب شد و همان موقع بود که تصمیم گرفت دفاع کردن از خود را بیاموزد و به همین خاطر زیر نظر «سیفوا ییپ من» شروع به یادگیری «وینگ چان کنگ فو» کرد و 3 سال در مکتب این استاد آموزش دید. (این اولین و آخرین باری بود که بروسلی تحت نظر کسی آموزش می دید) . 
درسال 1958 برنده مسابقات چاچا در هنگ کنگ شد و یک سال بعد برای ادامه تحصیل در سیاتل وارد این ایالت شد و با قبولی در کنکور وارد دانشگاه واشنگتن گردید. خیلی زیاد طول نکشید که جوانان کالج دور او جمع می شدند و از او راهنمایی می خواستند. در سال 1964 در حالی که هنوز دانشجو بود مدرسه هنرهای رزمی جان فان کونگ فو را دایر کرد و با دختري مهربان، زيبا و دلسوز به نام «لیندا لی کالدول» ازدواج کرد. 
خانم ليندا در زندگي وکار پشتيبان خوبي براي همسرش بود . آنها بعد از ازدواج صاحب يک پسر به نام «براندون لي» ودختري به نام « شانون لی کیزلر » شدند. در سال 1967 در حالی که 27 سال داشت توسط ویلیام دوژر در مسابقات نمایشی کاراته دیده شد و همانجا بود که از او برای بازی در نقش کی دو در سریال زنبور سبز دعوت شد.

این سریال راهگشایی برای ستاره شدن بروسلی بود. با این سریال و حضور در شوهای تلویزیونی، او توجه قدرتمندان هالیوود را به خود جلب کرد و تصمیم گرفت که تدریس خود را درمنزل هنرپیشگان هالیوودی ادامه دهد. با وجود اینکه همه فکر می کردند که بروسلی شکست ناپذیر بود، در اثر رفتن زیر وزنه بدون گرم کردن بدن یکی از رگ های پشت او آسیب می بیند و او را 6 ماه خانه نشین می کند. در این مدت او تمام وقت خود را صرف کار روی فلسفه «شیوه رزمی جیت کان دو یا مشت مداخله گر» که خود او ابداع کننده اش بود گذاشت و مشغول به نوشتن کتاب هایی در این مورد شد. 

با وجود توصیه پزشکان در مورد کنار گذاشتن تمرین های رزمی او برای اثبات خود مصمم تر از همیشه به کار خود ادامه داد. بروسلی فکر می کرد که هالیوود به او پشت کرده است و برای همین راهی هنگ کنگ شد و در آنجا با آقای ریموند چاو تهیه کننده معروف هالیوودی آشنا گردید و قرارداد حضور در 3 فیلم را با او بست.
اولین بازی او در فیلم رییس بزرگ بود که شهرت بسیاری را برای او به هراه داشت. در فیلم مشت خشم برای اولین بار از نانچوکا در حرکات رزمی اش استفاده کرد. با حرفه مطمئن و استوار بروسلی رضایت آسیا را از آن خود کرده بود، اما او چیز دیگری می خواست. او می خواست دنیا را از آن خود کند. در حال ساخت فیلم بازی مرگ بود تا اینکه فرصتی که همیشه منتظرش بود فرا رسید و از طرف شرکت برادران وارنر پیشنهاد بازی در فیلم هالیوودی اژدها وارد می شود به او داده شد. 
پس از این فیلم بروسلی بیشتر ازهر وقت دیگر مورد توجه همگان قرار گرفت وبهترین مربی هنرهای رزمی در دنیا شد، چه در صحنه و چه در خارج از صحنه. اما دست تقدیر سرنوشت تاریکی را برای او رقم زده بود و حتی موفق نشد اکران هنرنمایی خود را تماشا کند.
بروسلی، استاد هنرهای رزمی در بیستم جولای 1973 در سن 33 سالگی برای همیشه چشم از جهان فرو بست. خیابان های هنگ کنگ از ازدیاد جمعیت بسته شده بود، جمعیتی که برای مراسم سوگواری او آمده بودند. پس از این مراسم بدن بروسلی به سیاتل برده شد و در آنجا به خاک سپرده شد. جایی که برای اولین بار عاشق دختر رویاهایش شده بود.

شایعات پیش از مرگ بروسلی 

بروسلی در سال 1973 در سن 33 سالگی از دنیا رفت. او 32 سال داشت که شایعه شد در آپارتمانش در هنگ‌کنگ خوابیده بود‌ه و ناگهان مورد اصابت گلوله‌ای قرار می‌گیرد. بروسلی این طور اظهار داشت. یک روز از سوی معتبرترین روزنامه هنگ‌کنگ به منزلم تلفن زده شد گوشی را برداشتم. خبرنگار روزنامه گفت می‌خواستم ببینم واقعا" بروسلی زنده است؟ من هم گفتم پس تو با چه کسی حرف می‌زنی؟ بله من زنده‌ام. من بروسلی هستم!

اما وقتی بروسلی واقعا" مرد، شایعه‌ها این طور پخش شد که بروسلی در هنگ کنگ به باج گیرها پول نپرداخته و توسط آنان ترور شد.
بسیاری از چینی‌ها معتقد بودند که بروسلی هنگام تمرین یکی از فیلمهایش مورد سوء قصد قرار گرفته است. در صحنه‌ای که قرار بوده با یک اسلحه قلابی به سوی بروسلی شلیک شود، اسلحه پر بوده و بروسلی مورد اصابت گلوله قرار گرفته و کشته شده است. عده‌ای می‌گفتند هنگام تمرین استادش عصبانی شده و ضربه‌ای به سرش زده و او ضربه مغزی شده است. اما حقیقت چنین نبود.

بروسلی به تومور مغزی دچار شده بود و هنگامی‌ که می‌خواست برای تمرین فیلم بازی مرگ برود بی‌هوش شده و تلاش پزشکان بی نتیجه بود و تیم پزشکی بروسلی 5 دلیل برای مرگ نابهنگام او ارائه دادند. یکی از دلایل اصلی مرگ زودرس بروسلی تورم و رشد یک غده در مغز او بود. 

مجسمه ی برسلی در لس انجلس  

 

تندیس برسلی در هنگ هنگ


سایت کربلایی حسین عینی فرد

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







:: موضوعات مرتبط: تارخچه سبک ها، ،
:: برچسب‌ها: بروسلی کیست؟,
نویسنده : محمد کاظمی(تبلیغات -نویسنده علمی)
تاریخ : یک شنبه 1 / 9 / 1392
زمان : 14:5